Loading ...
close

چه کسانی به فشن شو می‌روند

logo


چه کسانی به فشن شو می‌روند

رازهای دنیای مد و فشن

چه کسانی به فشن شو هفته ی مد می‌روند؟

افراد حاضر در محل برگزاری رویداد اکثرا دعوت شده اند اما فشن شو‌هایی وجود دارد که به صورت عمومی برگزار می‌شوند و افراد بدون دعوت هم می‌توانند در آن حضور داشته باشند اما حتما باید از قبل  بلیط تهیه کرده باشند. این افراد معمولا از طرف برند‌ها و یا طراحان دعوت می‌شوند.

 

فشن بلاگرها، اینفلوئنسرها، دوستان طراحان و یا مشتریان برند، خریداران فروشگاه‌های خرده فروشی از دسته مهمانان دعوت شده در این رویداد هستند.

 

 افراد مشهور در ردیف اول ران وی برای حمایت از دوست طراح خود و یا به احتمال زیاد برای تبلیغ این برند حضور دارند مثل حضور jennifer lawrence جنیفر لارنس در فشن شوی dior یا دیور.

 

مطالب جالب در مورد مد وفشن

چرا هفته های مد مهم است؟ ویراستاران مجله های مد چرا به آن خیلی اهمیت میدهند؟

علی رغم مهمانی‌ها و استایل‌ های خیابانی یا ‌street styles هفته مد جنبهی کاری هم دارد. بطور سنتی خریداران فروشگاههای عمده فروش برای خرید و سفارش محصولات و طرح های ماه آینده به این اجر‌ا‌ها می آیند اما ویراستاران از آن برای پیش بینی مد و ترند بهره میبرند تا در ۶ماه اینده ایده هایی را برای مقاله و مجلات مد خلق کنند.

 

معمولا زمان هر شو چقدر طول می‌کشد؟

زمان هر ران وی بسته به اینکه طراح چگونه می‌خواهد کار کند بستگی دارد و معمولا این زمان بین ۱۰ تا ۲۰ دقیقه است.

اما استثنائاتی هم داریم مارک جیکوبز چند سال پیش فشن شوی خود را با بیانیه شروع نزدیک به ۲۰ دقیقه تاخیر به نمایش گذاست.

به طور حدودی از زمان اماده سازی استیج، نشستن مهمانها، روشن شدن چراغ ها و شروع موسیقی ۲۰ تا ۴۰ دقیقه برای هر ران وی زمان لازم است.

 

 

در داخل ران وی چه میگذرد؟

خب برای شروع اولین چیز ردیف اول مهمانان دعوت شده است که به چشم میخورد که از افراد سرشناس و سلبریتی ها هستند و بعد از آنها ژورنالیست ها مطبوعاتی ها و عکاس ها قراردارند.

 

اما در شوی واقعی ...

به طور متوسط ۳۰ تا ۴۰ نماد که با مدل ها و لباسهایشان هستند میتوانند به نمایش گذاشته شوند مدل ها بسته به انتخاب طراح میتوانند معروف باشند یا نباشند اما همیشه معروف ترین و جنجالی ترین مدل در ابتدا یا انتهای اجرا روی استیج می آید.

 

فشن شو میتواند با رژ‌ه‌ی مدل‌ها روی استیج و  یا با حضور طراح لباس یا مدیر هنری آن مجمموعه به پایان برسد.

اما گاهی اوقات طراحان خلاقیت به خرج میدهند و مثلا قبل یا بعد از شو یک فیلم هنری کوتاه پخش میکنند و یا برای بخش موسیقی اجرا از یک موزیسین معروف دعوت میکنند.

 

آیا لباس‌های طراحی شده در کالکشن با چیزی که در فروشگاهها میبینیم متفاوت است؟

بله، به فشن شو‌ها به عنوان  بیان و اثر هنری یک طراح نگاه کنید. در فشن شو طراح میخواهد نهایت هنر و خلاقیت خود را نشان دهد، پس در فشن شو ها چیزی اغراق آمیز تر و فراتر از فروشگاه‌ها به نمایش می‌گذارند.

ممکن است یک لباس یا محصول در فشن شو به نمایش دربیاید اما فقط مختص نمایش باشد و برای ارائه در فروشگاه‌ها با تغییرات جزئی ارائه شود مثل طراحی های جرمی اسکات برای برند moschino  یا ماسکینو.

 

 

 


ثبت نظر

 

 

شبکه های اجتماعی
 

        کانال اطلاع رسانی کلاس ها             کانال تلگرام

 

      اینستاگرام      توییتر        

 

      آپارات

 

 

 

 

 

       مدرسه مد و طراحی لباس دوختن

برگزار کننده دوره‌های آموزشی خلاق، به روز و باکیفیت

 

 

ما را بیابید

 

 

 

تلفن : 02188931318

 

   ایمیل ما : info@dokhtan.ir 


 

 

کالای شما به سبد خریدتان اضافه شد

تعداد