Loading ...
close

اولین خانه ی مد مجازی و درباره آن

logo


اولین خانه ی مد مجازی و درباره آن

ما درحال حاضر در عصر جدیدی زندگی می‌کنیم که تکنولوژی قسمت مهمی از زندگی روزمره‌ی آن را تشکیل داده و بر همه‌ی جوانب آن اثر دارد. گوشی های هوشمند و دنیای مجازی از اجزاء جدا ناپذیر از این عصر جدید هستند. اما این دنیا قاعده و قوانین خاص خودش را دارد و به گونه‌ای کوچک شده و تغییر یافته‌ی دنیای حقیقی و انسانی است. در این دنیا افراد با یکدیگر درباره‌ی اخبار جدید صحبت می‌کنند، کار می‌کنند و جدیدترین استایل های خود را به نمایش می‌گذارند. اما در زمان هایی مانند قرنطینه که امکان گرفتن عکس های جدید در مکان های باشکوه و لباس های منحصربفرد وجود ندارد، چگونه می‌توانیم استایل های جدیدمان را به نمایش بگذاریم؟

 

در سال ۲۰۱۸ Amber Jae Slooten و Kerry Murphy به فکر تاسیس یک خانه‌ی مد برای طراحی و تولید محصولات دیجیتالی افتادند و نتیجه‌ی تفکر آن‌ها، تاسیس برند Fabricant شد. خانم Slooten دانشجوی رشته‌ی طراحی لباس در آمستردام بود. او برای ارائه‌ی مجموعه‌ی نهایی خود به طراحی لباس‌ و فشن شوی کاملا مجازی فکر می‌کرد و در نهایت با ارائه‌ی این مجموعه‌ی خاص و متفاوت موفق به فارغ‌التحصیلی و معرفی راه نو و بسیار متفاوت به دنیای مد شد.

 

این طرح از کجا شروع شد؟

 

او درباره‌ی ایده‌ی این طرح گفت: من به عنوان یک طراح مد سنتی تحصیل کرده‌ام. از نحوه‌ی الگو کشی خیاطی، طراحی و دوخت را به طور کامل آموزش دیدم اما همیشه به این فکر می‌کردم که اگر طراحی و تولید لباس‌ها صرفا به صورت فیزیکی نباشد چه تغییری در دنیای مد ایجاد می‌شود؟

من علاقه‌مند به طراحی و تولید مجموعه‌ها به صورت کاملا فیزیکی نبودم، زیرا همیشه نسبت به میزان اضافات و از بین رفتن منابع احساس بدی داشتم. من نسبت به آینده‌ی دنیای مد احساس مسئولیت می‌کردم و به همین خاطر شروع به زیر سوال بردن طراحی های فیزیکی کردم.

پس از فارغ التحصیلی من مدت زیادی را صرف پیدا کردن کار دلخواهم کردم اما تمامی موقعیت‌ها پر شده بودند و رقابت تنگاتنگ و زیادی برای بدست آوردن کوچکترین جایگاه در جریان بود. این زمانی بود که من متوجه شدم که باید آن چیزی را که در فکر دارم بسازم.

پس از آن این برند با طراحی و ارائه‌ی اولین مجموعه‌ی دیجیتالی به همراه مدل و لباس های کاملا دیجیتالی در این زمینه‌ پیشرو معرفی شد. که البته در زمان طراحی این مجموعه موضوعاتی همانند ارائه‌ی دیجیتالی مجموعه‌ها و شرایط قرنطینه وجود نداشت.

 

 

چه کسانی از این لباس‌ها استفاده می‌کنند؟

 

این لباس‌ها برای پوشش افراد در عکس و فیلم های صفحه های مجازی چون اینستاگرام، فیس‌بوک، لینکدین و... بوده و همچنین برای شخصیت بازی های آنلاین و کامپیوتری در دنیای مجازی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

طبق گفته‌ی صاحبان برند خرید لباس های دیجیتالی پس از شروع قرنطینه و شیوع ویروس کرونا بسیار زیاد شد!

خانم Slooten در این باره گفت: ما در دوران قرنطینه طرفداران بسیاری پیدا کردیم. من تا قبل از این دروان هیچگاه این حجم از لباس را برای علاقه‌مندان طراحی نکرده و نفروخته بودم!

در واقع سوالی که مطرح می‌شود این است که ما واقعا می‌خواهیم چگونه دیده شویم؟ اگر فرصت هرشکل و چیزی بودن را داشته باشیم، باز هم دوست داریم خودمان باشیم؟

در حال حاضر با حجم عظیمی از توجه و علاقه برای خرید لباس های دیجیتالی و پوشش آن‌ها در فضا های خیالی و فانتزی روبرو هستیم. درواقع این فضا فرصتی برای فرار و یا شاید استراحتی کوتاه مدت از شرایط فعلی را برای افراد فراهم می‌کند.

او درباره‌ی طراحی لباس‌ها گفت: ما به وسیله‌ی نرم افزار های طراحی سه بعدی مدل و  شکل لباس‌ها را طراحی می‌کنیم و سپس آن‌ها را در بدن مدل های دیجیتالی قرار داده و نحوه‌ی حرکت آن‌ها را بسته به جنس و بافت پارچه طراحی می‌کنیم. لباس های طراحی و تولید شده صرفا به صورت دیحیتالی قابل استفاده هستند و هیچگاه در دنیای حقیقی وجود نخواهند داشت. این نوع طراحی به حفظ منابع طبیعی کمک کرده و آلودگی های ناخواسته‌ی ناشی از چرخه‌ی تولید محصولات فیزیکی را حذف کرده است. ما خودمان را اولین خانه‌ی مد دیجیتالی می‌دانیم و سعی در طراحی لباس های جدید و متناسب با قرن ۲۱ داریم.

در گذشته این خانه‌ی مد طراحی محصولات دیجیتالی را به صورت سفارشی انجام می‌داد اما در آخرین تغییرات تصمیم به ارائه‌ی محصولات به صورت مجموعه و فشن‌شو های دیجیتالی گرفته شد.

او ادامه داد: در حال حاضر نزدیک به ۱۰ هزارنفر از لباس های دیجیتالی استفاده می‌کنند که برای خود ما غیرقابل باور است. ما در برنامه‌ی خود امکانی را طراحی کردیم که افراد می‌توانند شخصیت خود را به صورت دیجیتالی طراحی کنند و اولین لباس های دیجیتالی را امتحان کنند. من فکر می‌کنم که داشتن دو دنیای حقیقی و مجازی به افراد اجازه می‌دهند تا چیزی که واقعا در فکر خود دارند را بیان کنند.

من در زمان رشد دو دنیای حقیقی و مجازی بزرگ شدم اما برای نسل آینده تنها دنیای مجازی اهمیت خواهد داشت. برای این نسل داشتن شخصیت متفاوت در دنیای حقیقی و مجازی کاملا عادی خواهد بود و خرید لباس های مجازی برای آنان امری کاملا طبیعی خواهد بود.

 

 

این برند در سال گذشته با فروش یکی از لباس های دیجیتالی با قیمت ۹۵۰۰ دلار تاریخ ساز شد!

این لباس به صورت مزایده فروخته شد و اکنون خریدار لباس آن را در صفحات مجازی فیس بوک و اینستاگرام به تن دارد.

آینده‌ی دنیای حقیقی

 خانم Slooten در نهایت گفت: من باور دارم که دنیای حقیقی در آینده تفاوت بسیار زیادی خواهد داشت و صنعت مد و فشن با تکنولوژی همراه خواهد بود. من فکر می‌کنم که در آینده، موادی طراحی و تولید شوند که بتوانند متناسب با بافت بدن ما همانند لباس و پوست دوم باشند و بتوانند متناسب با اندازه‌ی ما رشد کنند.

به کمک دنیای مجازی ما می‌توانیم لباس هایی از جنس آب یا نور هایی در لباس به تن کنیم که بتوانند احساسات ما را در هر لحظه به نمایش بکشند.

در نهایت تکنولوژی می‌تواند مرز بین دنیای حقیقی و مجازی را از بین برده و هر دو را به یک سمت ببرد و طراحی لباس های مجازی و تلاش برای ساخت آنان در دنیای حقیقی شروع این دوره‌ی جدید است.

 


ثبت نظر

 

 

شبکه های اجتماعی
 

        کانال اطلاع رسانی کلاس ها             کانال تلگرام

 

      اینستاگرام      توییتر        

 

      آپارات

 

 

 

 

 

       مدرسه مد و طراحی لباس دوختن

برگزار کننده دوره‌های آموزشی خلاق، به روز و باکیفیت

 

 

ما را بیابید

 

 

 

تلفن : 02188931318

 

   ایمیل ما : info@dokhtan.ir 


 

 

کالای شما به سبد خریدتان اضافه شد

تعداد