Loading ...
close

استایلیست‌ها به چه خریدی موفق می‌گویند؟

logo


استایلیست‌ها به چه خریدی موفق می‌گویند؟

 

در دنیای امروز فروشگاه های زیادی با انواع متنوعی از لباس و اکسسوری‌ها وجود دارد که با تبلیغات فراوان  در صفحات اینستاگرام و سایت‌ها، گاهی باعث سردرگمی ما برای خرید قطعات مورد نیاز و مورد علاقه‌‌ی ما می‌شوند. اگرچه این تبلیغات برای جلب توجه و خرید هستند و در بعضی موارد ما را متقاعد می‌کنند که آن‌ها را بخریم، اما در موارد کمی اتفاق می‌افتد که از خرید خود راضی باشیم و واقعا قطعه‌ی خریداری شده را دوست داشته باشیم. در نهایت ما یک کمد پر از لباس های دوست نداشتنی و غیرقابل پوشش خواهیم داشت.

 


اما برای خریدی هوشمندانه و موفق چه کار هایی را می‌توانیم انجام دهیم؟


از خرید هنگام ناراحتی و عصبانیت بپرهیزید
بسیاری از ما هنگام انفجار احساسات ناخواستنی به خرید می‌رویم و فکر می‌کنیم که کنترل احساسات و تفکراتمان را در دست داریم، اما درواقع این شرایط بدترین زمان ممکن برای خرید هوشمندانه است!
زیرا در زمان چالش های فکری با احساسات زودگذر و متناقضی روبرو هستیم که موقتا باعث می‌شود علاقه‌مند به لباس و اکسسوری هایی شویم که درواقع متناسب با استایل ما نباشند و صرفا برای ایجاد حس بهتر در آن لحظه خرید می‌کنیم.


درست ترین زمان را انتخاب کنید
بهتر است زمانی را انتخاب کنیم که تراکم جمعیت در فروشگاه ها کمتر از حد معمول است و امکان پرو کردن لباس‌های متفاوت وجود دارد. برخی اوقات ممکن است خرید لباس زمان زیادی را نیاز داشته باشد بنابر این نسبت به شرایط فکری و جسمی زمانی را انتخاب کنید که حس آرامش و راحتی داشته باشید تا بتوانید نسبت به نیاز های حقیقی،د خرید موفقی را داشته باشیم.


برای هر پرو ۳ لباس را انتخاب کنید
بسیاری از افراد با ورود به فروشگاه های بزرگ، جذب ۲۰ یا ۳۰ قطعه‌ی متفاوت لباس می‌شوند و به همین علت زمان زیادی را برای پرو می‌گذارند و در آخر قطعه‌ی مورد علاقه‌ی یا مورد نیاز خود را پیدا نمی‌کنند. انتخاب تنها ۳ قطعه باعث می‌شود که روی هدف خرید خود متمرکز شوید و بتوانید راحت‌تر آن را پیدا کنید.


به فروشگاه های کوچک هم سر بزنید
معمولا رفت و آمد مشتریان در فروشگاه های کوچک کمتر است و به همین علت فروشندگان انرژی و زمان مناسب برای پیشنهاد بهترین لباس و آپشن های موجود را دارند. در عین حال اجناس در فروشگاه های کوچکتر به سادگی قابل دیدن و پیدا شدن هستند که به خرید در زمان کمتر کمک می‌کنند.


انتظارات خود را بشناسید
لیستی از موارد مورد نیاز خود تهیه کنید و توضیحاتی راجع به رنگ، شکل، اندازه و در صورت تمایل قیمت آن بنویسید تا بتوانید بهترین قطعات را متناسب با بودجه‌ی تعیین شده داشته باشید. این لیست به شما کمک می‌کند تا لباس هایی که جزو اهداف شما نیستند را نادیده بگیرید و بهترین خرید را داشته باشید. البته این به معنی نادیده گرفتن لباس هایی که چشمتان را گرفته و واقعا علاقه به امتحان کردن آن دارید، نیست. این موارد ممکن است پیش بیاید اما به نسبت خرید قطعات مورد نیاز شما الویت دوم را دارند.


محدودیت زمانی داشته باشید
خرید کردن از جمله مواردی است که می‌تواند از چند ساعت تا چند روز به طول بیانجامد و در نهایت با خستگی زیاد نتیجه‌ی دلخواه را نداشته باشد. به همین خاطر بهتر است برای آن محدودیت زمانی تعریف کنید تا بتوانید شرایط را بهتر مدیریت کنید.

 

 


پس از پیدا کردن قطعه‌ی مورد نظر، ۱۵ دقیقه صبر کنید
این راهکار به شما کمک می‌کند تا متوجه شوید چقدر این لباس را دوست دارید و آیا واقعا این قطعه همان چیزی است که می‌خواهید. اگر پس از ۱۵ دقیقه بازبینی بیشتر لباس‌ها همچنان آن قطعه را در ذهن داشتید، تبریک می‌گوییم! شما قطعه‌ی موردنظر را پیدا کردید.


کمد خود را بازبینی کنید
برای بسیاری از ما پیش آمده است که کمدی پر از لباس داشته باشیم اما هیچکدام مورد علاقه‌ی ما نباشند و به علت کوچک یا بزرگ بودن، قدیمی بودن یا کم داشتن قطعه برای ست شدن قابلیت پوشیدن خود را از دست داده باشند. در این زمان بهتر است نگاهی به کمد خود بیاندازید و قطعات غیر قابل استفاده را از آن حذف کنید.
در حال حاضر سایت هایی مانند شیپور، کمدا، دیوار و... وجود دارد که امکان فروش این قطعات را فراهم کرده‌اند. اما اگر علاقه‌ای به فروش آن‌ها ندارید، افراد زیادی نیازمند آن‌ها هستند که می‌توانید از طریق خیریه‌ها این لباس‌ها را به دستشان برسانید.


قبل از خرید درباره‌ی قطعات مورد نیاز خود تحقیق کنید
بهتر است قبل از خرید دامن، شلوار یا تی‌شرت و مانتو راجع به قطعات موجود، سایز و قیمیت های آنان تحقیق کنید و انتخاب های خود را بشناسید تا زمان خرید ویژگی های کلی قطعه‌ی مورد نظر خود را داشته باشید.


از شرایط مرجوعی اطلاع داشته باشید
در برخی از موارد ممکن است لباس مورد علاقه‌ی خود را پیدا کرده و آن را خریداری کرده باشیم. اما پس از دوباره پوشیدن آن و ست شدنش با دیگر لباس‌ها، ترکیب به وجود آمده و دوخت آن را دوست نداشته باشیم و ترجیح می‌دهیم که آن را بازگردانیم. حتما هنگام خرید درباره شرایط مرجوعی شامل تعداد روز‌ها، میزان بازگشت پول و یا تعویض کالا اطلاعات کسب کنید.


اگر قطعه‌ی دلخواهم را پیدا نکردم، چه کنم؟
شما در هر زمان می‌توانید تنها اجناس موجود را خریداری کنید و اگر آن را پیدا نکردید ناامید نشوید. خرید لباسی که آن را دوست ندارید و حس خوبی به شما نمی‌دهد، تنها جزئی از لباس های یکبار مصرف هستند که کمد شما را پر می‌کنند. اگر درحال حاضر قطعه‌ی مورد علاقه‌ی شما در فروشگاه‌ها دیده نمی‌شود به این معنی نیست که هیچگاه وجود نخواهد داشت. دنیای مد، صنعتی با تغیرات روزانه و سریع است. شاید قطعه‌ی مورد نظر شما به زودی در فروشگاه‌ها به فروش برسد. و البته شما می‌توانید لباس‌های مورد علاقه‌ی خود را تنها با درمیان گذاشتن مدل و طرح با یک خیاط ماهر داشته باشید.

 


ثبت نظر

 

 

شبکه های اجتماعی
 

        کانال اطلاع رسانی کلاس ها             کانال تلگرام

 

      اینستاگرام      توییتر        

 

      آپارات

 

 

 

 

 

       مدرسه مد و طراحی لباس دوختن

برگزار کننده دوره‌های آموزشی خلاق، به روز و باکیفیت

 

 

ما را بیابید

 

 

 

تلفن : 02188931318

 

   ایمیل ما : info@dokhtan.ir 


 

 

کالای شما به سبد خریدتان اضافه شد

تعداد